dimarts, 16 d’agost del 2011

RETRATS DE LA BELLE ÉPOQUE


Diumenge passat vaig anar a veure l'exposició Retrats de la Belle Époque a CaixaForum. La mostra alberga obres tan conegudes com La Sargantain de Ramon Casas, entre moltres d'altres que omplen el magnífic edifici modernista on s'ubica el centre.

Els nou àmbits que aplega l'exposició mostren les diverses formes que va anar prenent el gènere, al llarg dels més de quaranta anys en què es va desenvolupar aquest període històric. Així, trobem autorretrats, retrats de societat, de grup, a l'aire lliure, d'ambients i converses, retrats com a símbol, l'aportació de Toulouse-Lautrec i els que mostren el temperament i el caràcter o les emocions provocades per la crisi que va tenir lloc a finals de l'època.

La diversitat en l'enfocament, els autors i les tècniques donen un alt valor a aquesta exposió i la possibilitat de contemplar obres d'envergadura. Personalment, m'han captivat les de Giovanni Boldini, John Singer Sargent i Amélie Beaury-Saurel (el quadre d'aquest post és d'ella i es troba dins de la mostra). El que menys m'ha agradat és la part final, perquè no m'atreu gaire l'estil.

Es pot visitar fins el 9 d'octubre: Retrats de la Belle Èpoque.

6 comentaris:

  1. ummmm, la "Belle Epoque"! aquelles senyores amb aquells vestits i aquells corsés, aquells senyors amb el barret de copa, el París de Tolouse-Lautrec...tota una època

    ResponElimina
  2. Em va encantar l'exposició, també en vaig parlar al blog.

    ResponElimina
  3. I tant, Rosa Isabel! Una època en què el retrat era el gènere pictòric més representatiu, i amb aquests quadres et trasllades en el temps.

    ResponElimina
  4. Júlia, no vaig veure el teu comentari i acostumo a llegir-te perquè coincideixo bastant amb les teves opinions i gustos. Ara me'l llegeixo. Gràcies per avisar-me!

    ResponElimina
  5. Sempre m'agradat aquesta época. No em predré l'exposició. La Fira Modernista de Terrassa me l'he perduda per causes alienes i això no ho deixaré passar.
    Manel

    ResponElimina
  6. Tens temps fins al 9 d'octubre, Manel. T'encantarà l'exposició, i si no has anat abans al CaixaForum crec que t'agradarà l'edifici, una antiga fàbrica d'estil modernista. Bon estiu!

    ResponElimina